Det har varit dåligt med träning sista två-tre veckorna. Först var jag sjuk, sen lyckades jag ta mig tillbaka till träning och sen fick jag tidsbrist. Så där som det kan bli i vardagen. Mitt största problem har vid såna här tillfällen varit att komma tillbaka till träningen, det har liksom inte blivit av och så har mitt träningsuppehåll gått från dagar till veckor till månader och ibland till och med nåt år. Men, inte nu!

Trots flera kortare uppehåll (uppehåll är för mig 3 dagars vila) har jag kommit tillbaka till träning! Det har inte blivit löpning ute, för det är jag väldigt less på i kombination med att jag är en mes när det kommer till höstväder, men det har blivit gympass! Mina gympass börjar med 10-30 min cardio som uppvärmning och därefter tung styrketräning. Jag brukar dela upp kroppen i ben + rumpa, rygg, axlar och rumpa eller armar, axlar + bröst. Jag avslutar alltid med mage. Om jag haft ett längre uppehåll så kör jag gärna igenom hela kroppen, jag tycker det är skönt att få ta ut sig ordentligt och känna att hela kroppen får jobba.

Idag blev det ett kortare intervallpass – 20 min – men inte mindre jobbigt för det! Jag har inte lärt mig tycka om intervaller ännu… Sedan blev det ca 30 min styrketräning, ryggen och magen fick sig en ordentlig genomkörare! Härlig känsla.