Jag är livrädd för att få lös, hängig hud nu när jag går ner i vikt. En av de främsta anledningarna till att jag går ner i vikt och vill bli smal är ju av rent utseendemässiga skäl – jag vill känna mig snygg i kläder, i underkläder och på stranden. Hänghud skulle göra att jag känner att måste fortsätta dölja min kropp och tänka på vilken bikini jag väljer, hur låga byxor jag ser bra ut i och så vidare. Jag vill ju kunna välja precis vilka kläder jag vill och se bra ut i dom, och väljer jag att vara utan kläder vill jag se precis lika bra ut då!

Hur gör man för att undvika hänghud? Hur kan jag påverka? Hur mycket går ens att påverka?

Jag kom över den här artikeln; https://mamma.fit/2016/12/08/kan-du-tajta-till-hanghud-med-traning/ och där tipsas det om gelatin-tillskott! Något jag aldrig har hört talas om… Har någon testat det?

Övriga tips jag hittar online är styrketräning för att fylla upp huden inifrån, men hur mycket kan man egentligen fylla upp maghuden med muskler? Att dricka mycket vatten och äta omättat fett ska också ha en positiv påverkan. Att vara ung är också positivt, och det är ju lätt att påverka… Räknas snart 30 som ung? Det känns oerhört jobbigt att detta är de enda sätten man kan påverka.

Igår hade jag mycket energi kvar på kvällen så det blev ett snabbt överkroppspass. Ingen hänghud på armarna än så länge i alla fall!