Varje gång jag har försökt gå ner i vikt har jag fokuserat på att äta nyttig proteinrik mat och träna mycket. Hård träning har ökat min hunger otroligt mycket vilket jag inte har kunnat hantera då det har triggat min hetsätning och jag har ätit otroliga mängder mängder! Till största delen har det varit hälsosam mat men tillräckligt stora mängder ger många kalorier, och jag åt väldigt stora mängder. Det resulterade i viktuppgång varenda gång jag har tagit tag i träningen.

Av den anledningen var jag rädd för att börja träna nu och funderade mycket på om, när och hur jag skulle lägga upp min träning för att inte återfå mina problem med hetsätning. Jag undvek hårdare träning än powerwalks under ca 2 månader för att verkligen få in rätt rutiner kring kosten först. Nu har jag hunnit träna hårdare i en månad och jag är så otroligt glad över att jag har lyckats behålla kosten kontrollerad! Tack varje att jag räknade kalorier första månaden så fick jag in rätt portionsstorlek och därför återtog jag denna rutin under de första träningsveckorna. Och det verkar fungera bra för mig. Min viktnedgång är visserligen avstannad men om det beror på ökad muskelmassa och ökad vätskenivå i kroppen eller ”en helt vanlig viktplatå” vet jag inte. Det spelar inte heller så stor roll så länge jag dels äter korrekt, dels inte tappar min träningsmotivation och dels får en finare och finare kropp!

Så en månads träning har inte resulterat i något större resultat på vägen men jag har fått bättre kondition, blivit starkare och fått en tightare kropp! Jag äter som jag ska och har balans mellan träning, kost och vila. Det är det viktigaste i detta läge.

Under nästan 3 månader har jag gått ner nästan 11 kg! Skillnaden är enorm och jag är otroligt nöjd. Jag är långt i från klar men jag har kommit en bra bit på vägen!